Kürtlüğün Tarihi Nereden Geliyor ?

kurtler-yahudimi-nerden-geliyorlar

Kürtler Yahudi mi?

Son zamanlarda kürt ırkının geçmişi ile yapılan araştırmalar sonrasında çok ilginç sonuçlar ortaya çıktı.

Kürtlerin Asurluların Azınlığında yaşayan çok köklü bir ulus olduğu iddası sonrasında çok ilginç sonuçlara ulaştım.Bu Çalışmalar KESİNLİKLE kaynaklara dayanmaktadır.yazının sonunda kaynakların online linklerine erişebilir.Orjinalini inceleyebilirsiniz.

 

Kürt kelimesinin öncelikle ne anlama geldiğini merak edebilirsiniz.Fakat bu konuda hiçbir kesin kaynak bulunmamakla beraber.Elimdeki kaynaklara uygun en açıklama şudur: Kürt kendi kavminden kopmuş Göçebe dağda yaşayan insan demektir. Yani bilinmelidir ki Kürtlük ASLA ve ASLA Arı bir ırk değildir.Melez bir ırktır.

 

Peki Kürtler hangi ırktan ne şekilde gelmiş ?

M.Ö 8. Yüzyılda Asurluların Hz.Musa sayesinde kurulmuş olan İsrail Krallığına saldırmaya kalkması sonrasında Yahudilerin bir kısmı Mezapotamya olarak adlandırılan bölgeye göç etmişlerdir.ASURLARIN Korkusundan göçebe olarak yaşayan bu Yahudiler zamanla yerli kültüre adapte olmuşlar ve bölgede köyler kurmaya başlamışlardır.

(NOT:PKK cı Kürtlerin bir çoğunun Zerdüş[Ateşe Tapan] Olmalarının sebebi ise Lanetlenmiş bu ırkın insanlarının Hz.Musa Sina dağına çıkması ile Puta tapıcılığa hemen dönmelerinden Belli olmaktadır.)

mezapotamyadaki-kurtler

Haritada Mavi Bölge Mezapotamya Bölgesidir.Kırmızı bölge ise bugünkü Badat,Musul bölgesidir.Zamanla Bölgede yayılan ve Kaynaşan halk Avrupa,Türkiye,Irak,İran, de olduğu gibi Hızlı bir nüfus artışı ile bölgeye egemen olma çabası içerisine girişmiş nitekim odlularda.

MÖ.600 yılında yıkılan Asurlular Sonrasında Erbil de MÖ.1 Yüzyılda Bir Yahudi hanedanlığı Kurulduğu kayıtlara geçmiştir.Aynı şekilde Yahudi seyyahları olan Tudela’lı Benjamin ve Regensburg’lu Pethahiah’ın hatıratlarına göre bölgede 200 den fazla Yahudi yerleşkelerine denk geldiklerini yazmışlardır.

Sonraki dönemlerde Hanedanlıkları yıkılmış olsa da bölgede ciddi yaptırım gücüne sahiptiler ki sonraki dönemlerde Kudüs e gelen sürekli saldırılardan dolayı Suriye ve Filistindeki Yahudilerin çoğunun Babil ve Şırnak Bölgesine Göç etmelerini sağlamışlardır.(Bu dönemlerde Musuldaki Yahudiler Özerk olarak yaşadığı söylenmektedir)

1590 ve 1670 yılları arasında yaşayan ve haham Samuel Barzani’nin kızı olan Asenath Barzani Tora, Talmud ve Kabala bilgisi sayesinde ün kazandı ve yeşivada öğretmenlik yapan kocasının ölümüyle Tora konusunda başöğretmen ilan edildi.

 

Barzani bu isim size tanıdık geldi mi ?

Molla Mustafa Barzani ? Mesut Barzani ? Söylemek istediğim şeyi anlamışsınızdır zaten.

 

Şuan Ülkemizdeki Kürtler 4 Farklı Dalda İncelenmektedir.

1.Yahudi Kürtler :Aslı Mardin Urfa Şırnak Bölgesine Dayanan Kumral Tenli Uzun yapıya sahip İnsanların büyük oranı Yahudidir.

2.Ermeni-Yahudi Kürtler:Bu kişiler ise Muş Bingöl Tunceli bölgesinde yaygın olmakla beraber Beyaz tenli (Muhtemel Renkli Gözlü ) İnce Uzun Kafa yapısına sahip kişilerdir.

3. ve 4. Grubu birbirinden ayırmak ise oldukça zordur bu yüzde birlikte bahsedeceğim

3.Acem-Yahudi 4.Arap-Yahudi Kürdü:Bunlar ise genelde esmer ve Çeneler oldukça uzundur Fakat Kafalarının üst tarafı Daha ovaldir.

Malum yüzlerce yıl sonra bu özellikler o kadar aşikar görünmez fakat yinede biraz dikkatle baktığınızda görebilirsiniz.

Kimi insanlar bu yazılara inanamayabilir ve işte mantıklı açıklamalar:

1-Hz.İbrahim İsrailoğulları(Yahudiler) e indi.Peki nereye indi ? ( Şanlıurfa bölgesine)

2-Genetik olarak bir Yahudi ve Kürt uyumu %78 dir.(Normal bir ırkın ki %10 u geçmez)

3-Karakteristlik olarak aşiret prensibi aynı şekilde bilinmeyen bir kültür olarak Kürtlerde kabul görmüştür.

Ve Bunun gibi onlarca Dökümanlar Mevcut

Buraya kadarki bilgiler kesin verilere dayanarak yazılmış verilerdir.

Kaynaklar:

  1. ^ http://www.slis.indiana.edu/faculty/meho/meho-bibliography-2001.pdf (p.2)
  2. ^ Israil’deki Kurt Yahudileri cemaati
  3. ^ Encyclopedia Judaica’da Roth C s. 1296-1299 (Keter: Jerusalem 1972).
  4. ^ Encyclopaedia Judaica’da “Irbil/Arbil” maddesi
  5. ^ Ora Schwartz-Be’eri, The Jews of Kurdistan: Daily Life, Customs, Arts and Crafts, UPNE publishers, 2000, ISBN 9652782386, s.26
  6. ^ Sally Berkovic, Straight Talk: My Dilemma As an Orthodox Jewish Woman, KTAV Publishing House, 1999, ISBN 0881256617, s.226
  7. ^ Shirley Kaufamn, Galit Hasan-Rokem, Tamar Hess, Hebrew Feminist Poems from Antiquity to the Present: A Bilingual Anthology, Feminist Press, 1999, ISBN 1558612246, s.7,9

Yapmış olduğum çalışmadan daha teferruatlı ve kanıtlı bir çalışması olan varsa yorumda yazdığı taktirde yazı kaldırılır

NOT:Bu Döküman Hazırlanalı 2 hafta oldu ve yayına vermedim.çünkü çok daha ilginç bilgilerde yer almakta idi.Fakat bu ilginç bilgilerin delillerini geçmiş gazete başlıklarında ve kayıtlarda bulamadığım için ya eklemedim yada yayınlamadan önce sildim.Şuanki bilgiler kaynaklarla sabit kılınmış Sabit bilgilerdir.

Yorumlar (72)
  • 15 Ağustos 2012 tarihinde onur tarafından

    bence gayet açık herşey : )

  • 11 Aralık 2012 tarihinde özkan burkan tarafından

    Şimdi anlaşılıyo ne oldukları.

  • 27 Aralık 2012 tarihinde can tarafından

    element uyduruyorsun şeyh said ve bediül zaman said nursi ve binlerce şeyh var dediğin gibi olsa bunlar alimlik şerefini nerden getirdi

  • 29 Aralık 2012 tarihinde seyyarbilgi tarafından

    Şeyh saidin İngiliz Ajanı Olduğu Tüm tarih kitaplarında yazar Said Nursinin alim olduğu konusunda haklısınız.Fakat Yahudi ırkından Alim gelemezmi ? Birçok peygamber israil oğullarından gelmiştir.Aynı zamanda zorunuza giden nokta neresi acaba ? Belgeler açık ve net Eğer daha tutarlı ve net bir döküman ile cevap verecek olursanız sizin makalenizide yayınlarız.
    Küfürlü yorumlar ile lütfen seviyenizi belli etmeyiniz saygılar

  • 31 Aralık 2012 tarihinde Bakoo tarafından

    bence senin yazdıkların yalandan ibaret kaynak olarak ta link vermiş::)

  • 31 Ocak 2013 tarihinde apo tarafından

    slhatin eyüp nerde müslümanlık nerde kafadan uyduruyon ben kürdüm bizim köytde yahudi varmış duydum dedelerimden ama biz tarık sela zamanındanda müslümandik selahtin eyüpten bile önce git hikayeni başkasına anlat kardeş

  • 01 Şubat 2013 tarihinde seyyarbilgi tarafından

    Bunları sözlü olarak değilde belgeli olarak kanıtlayabilirmisiniz ?kaynakça kısmını dikkat ederseniz belgelerle kanıtlamış durumdayız.Kusurabakmayın dedelerinizin sözünün doğruluğu ile kaynakçadaki kurumların doğruluğu desek dedenize inanan kalırmı acaba ?

  • 01 Şubat 2013 tarihinde H.P.G tarafından

    Kardesim kürt yahudiyse turkler nerden geldi acaba onuda soyle . Soylediklerin hepsi yalan kendi bilgilerini kendine sakla kimse inanmiyor sadace senin gibiler inaniyor .

  • 02 Şubat 2013 tarihinde seyyarbilgi tarafından

    Türkler tarihi kayıtlar var olduğunda var olan Arı bir ırktır.Bunun kayıtları konusunda size bir makale hazırlayacağım. yine dini ve resmi kayıtları kullanarak. Hepsinın yalan olduğunu idda ediyorsunuz.Eğer yalansa yalanlayacak bir belge koyun düzeltelim kusura bakmayın sizin yalan demeniz yalan olduğu anlamına gelmiyor.Burada resmi kayıtlar söz konusu.Tarihinizle yüzleşmeniz ırkınızın refahı açısından çok doğru bir yol olacaktır.

  • 03 Şubat 2013 tarihinde kemal doğan tarafından

    kürtler çingeneden bile daha ilkel,vahşi ve aşağılık 1 ırk.ülkemizde dağdaki terörün, büyük şehirlerdeki eşkiyalığın,mafyalaşmanın,hırsızlık,fuhuş,travestilik vs. birçok adi suçun failleri çoğunlukla kürtlerdir.kime sorsan bunu söyler. yahudiler gibi zeki medeni 1 milletin tırnağı bile olamazlar.yaşadıkları topluma maddi , manevi sürekli zarar veren kabileci medeniyetsiz 1 ırktan başka birşey değiller.töre cinayeti,kuma düzeni,kardeşinin kardeşine göz koyma,mal için adan öldürme hep onlarda.ne yazık ki sayıları en çok türkiyede ve doğum kontrol diye 1 şeyden anlamadıkları için doğurup,doğurup çocuklarını sokağa salıyorlar. tinerci mi olur, hırsız mı ,yoksa fuhuşa mı bulaşır umursamayacak kadar cahil1 ırk.ülkenin başına bela oldular

  • 07 Şubat 2013 tarihinde Abdussamed Aydin tarafından

    1 -Hz.İbrahim İsrailoğulları(Yahudiler) e indi.Peki nereye indi ? ( Şanlıurfa bölgesine)

    HZ İBRAHİM İSRAİLOĞULLARI NIN BÜYÜK BÜYÜK DEDESİDİR NASIL OLUYORDA ONLARA GÖNDERİLİYOR ?

  • 07 Şubat 2013 tarihinde seyyarbilgi tarafından

    söylediğiniz şeyden açıkcası bir anlam çıkmıyor.Evet büyük dedesi sayılır çünkü onlara indi.

  • 10 Şubat 2013 tarihinde seyyah tarafından

    elimde belge var diyosun saçmalıyorsun kardeşş

  • 10 Şubat 2013 tarihinde seyyah tarafından

    milattan önce 600 nereee zerdüst nere..asurlular nereee..hz.süleyman nere..bişeyleri yazarken biraz araştırın..yazarken kendinizi küçük düşürmeyin bukadar..git biraz sümerleri oku..babili,medleri…ilk okul kitaplarını deyil..

  • 10 Şubat 2013 tarihinde seyyah tarafından

    ayrıca peygamber efendimiz ben.ibrahim soyundan geliyorum demiştir..bukadar salak olmayın..

  • 10 Şubat 2013 tarihinde seyyah tarafından

    ayrıca peygamber efendimiz ben ibrahim soyundanım demiştir..yazarken biraz düşünün..

  • 11 Şubat 2013 tarihinde seyyarbilgi tarafından

    Öncelikle yorumunuz Adına teşekkürler.Söylediklerinize cevap vereyim zedüşlük tarih öncesinde bilinmeyen bir tarihten gelmektedir.Belgeler kaynakçada ektedir.Yobazlığın lüzümu yok hatta şu şekilde söyleyeyim.Yobaz insanların düşünce yapısına göre bazı kürt şeyhlere seyid diyorlar seyid hz.Muhammedin soyundan gelenlere denir adam arapdeğil kürt aa seyid oluyor nasıl bu mümkün oluyor ozaman ? buna inanacak kadar aptalsanız size belgelerle sunulan gerçeklere inanmanızı beklemiyorum.Üstelik ilk okul bilgileri ile yazan kişinin kim olduğu sadece yorumlar okuyan aydın birisi tarafından idrak edilebilir.Cahil insan Allah bir peygamberi indirirken daime o dönemdeki en sapıtık kavimlerden birisine indirir.Bunuda bilmemeniz sizin ayıbınız.Üstelik siz hangi ırka tabisiniz bilmiyorum fakat idrak yolunuzda ciddi bir sorun var o da ortada yazdığınız yorumlar inanmayın demekten öteye gidemiyor.Madem daha mantıklı bir teziniz var yazın değiştirelim.Bu şekildeki saçma demagojileri bırakmak menfaatinize olacaktır.
    Bu yazı bilimsel bir yazıdır.Lütfen bilgisiz kişiler çok şey biliyormuş gibi yorum bırakmasınlar

  • 04 Mart 2013 tarihinde kafkas kenan kars tarafından

    benim aslim kurt oglu kurt
    kendimiz kafkasyadan gelmeyiz kazakistan dan
    nene tarafim.
    baba tarafim ise cecen istandan iz….
    kendimiz hem sunni iz ve asiretiz ve cok gurulu bir milletiz hem ahlaki hem dini ve medeni
    ayrica hic bir toplum ve millet bizden ustun degildir.

  • 05 Mart 2013 tarihinde seyyarbilgi tarafından

    ya kürt olduğunuz konusunda bir bilginiz yanlış yahut soyunuzla alakalı bilgileriniz yanlıştır.Kazaklar ve çeçnler Türk toplumlardır. Siz geçmişinizin buradan geldiğini söyleyerekten kürt olduğunuzu idda ediyorsunuz. şaşırtıcı değilmi ?

  • 12 Mart 2013 tarihinde Nezir tarafından

    Kürtlerin kökenine dair birçok sav ortaya atılmıştır. Bazısı bilimsel bazısı ise bilimsel olmayan dayanakları kaynak gösteren bu savlar oldukça çeşitlidir ve Kürtlerin kökeni Asurlulardan Gürcülere kadar birçok farklı topluluk ve medeniyete atfedilmiştir. Genel kabul gören köken İranî olsa da Kürt topluluklarının homojen bir yapıdan uzak olduğu ve linguistik bütünlüklerinin ötesinde, etnik anlamda çok çeşitli olduğu, tanınmış Kürdolog Vladimir Minorsky dahil birçok bilim adamı tarafından kabul edilmektedir. Bununla birlikte tarihte kökenlerinin Arabî olduğunu savunan Kürt toplulukları da olmuştur. Müslüman bazı tarihçiler Kürtlerin kökenini Perslere dayandırırlar; bundaki en büyük dayanaklardan biri Şahname’de de geçen Demirci Kawa Efsanesidir. Birçok Kürt, kökenlerini Medlere atfetmiştir; nitekim Medler ile Kürtler arasında ne coğrafî ne de dilbilimsel bir ayrımdan söz edebilmeyi olanaklı kılacak kanıt ve temel bulunmamakta, aksine olası bir ilişkiye dair dilbilimsel ve coğrafî kanıtlar bulunmaktadır; örneğin her ne kadar Med dili örneği sayısı az olsa da eldeki bulgularla yapılan araştırmalar Med dilinin antik Pers dili ile olan ilişkisinin çağdaş Kürtçenin çağdaş Pers dili ile olan ilişkisiyle aynı olduğunu ortaya koymuştur. Bununla birlikte Medler hakkında pek az şey bilinmektedir ve akademik anlamda Medler-Kürtler bağlantısının genel kabul gördüğü söylenemez. Kürtler, Medlerin dışında kendilerini Urartular ve Neo-Babilliler ile de ilişkilendirmişlerdir.

    Kürt sözcüğü tarih boyunca Persler ve Araplar tarafından sıklıkla herhangi bir etnik vurgu veya anlam içermeksizin göçebe anlamında kullanılmıştır ve bunun bir sonucu olarak tarihte Kürt olarak anılmış bazı toplulukların etnik anlamda Kürt olup olmadıkları tartışılmıştır; örneğin İslam tarihçilerinin eserlerinde söz edilen ve Fars Kürtleri olarak anılan, güney ve güneybatı İran’da yaşamış olan bazı toplulukların Kürt olmadığı, bu bölgelerde yaşayan göçebe topluluklar olduğu çeşitli dilbilimsel kanıtlar eşliğinde ortaya atılmıştır.

    Tüm bunlar sebebiyle Kürtlerin kökeni ve ilk dönemlerine dair kesin bilgilerden ve net bir tarihten söz etmek mümkün değildir; genel kanı Kürtlerin Doğu’dan Batı’ya Zagros dağlarına doğru göçen kuzeybatı İranlı toplulukların bölgedeki İranî olmayan yerli halklarla birleşmesi ile oluştuğudur.Böylece, Arapların ve İslam ordularının bölgenin fethine başladığı dönemde, Kürt olarak anılan topluluk oldukça heterojendi; yerli halklardan, Sami halklara ve bazı Ermeni topluluklarına kadar, İranîleştirilmiş birçok farklı halktan oluşuyordu.

  • 12 Mart 2013 tarihinde Nezir tarafından

    Yani melez bir ırk olduğu doğru ama hala tam kesinleşmemiş ayrıca hiç bir ırk ataları veya diğerlerinin yaptıklarından sorumlu tutulamaz
    senin anlatıkların insanlık dışıdır her ırk gibi kürtlerinde insanlığa yararları veya zararları olmuştur

  • 12 Mart 2013 tarihinde Nezir tarafından

    Kawa efsanesine göre, 2500-2600 yıl öncesinde Zuhak (Bazı kaynaklara göre Dehak)adında Asurlu çok ama çok zalim bir kralın altında yaşayan Kawa adında bir demirci vardı. Bu kral tam bir canavardı ve efsaneye göre her iki omuzunda da birer yılan bulunuyordu. Her gün bu iki yılanı beslemek için halktan iki kişiyi sarayına kurban olarak getirtip aşçılarına bu iki çocuğu öldürtüp beyinlerini yılanlarına yemek olarak verdiriyordu. Aynı zamanda bu canavar kral ilkbaharın gelmesini engelliyordu. En sonunda bu zulümden bıkan ve bir şeyler yapmak isteyen Armayel ve Garmayel adlı iki kişi kralın sarayına mutfağa aşçı olarak girmeyi başarırlar ve Kralın yılanlarını beslemek için beyinleri alınarak öldürülen çocuklardan sadece birini öldürüp diğerinin gizlice saraydan kaçmasına yardımcı olurlar. Böylece ellerindeki bir insan beyni ile kestikleri bir koyunun beynini karıştırarak yılanlara vererek her gün bir çocuğun kurtulmasını sağlamış olurlar. İşte bu kaçan kişilerin Kürtlerin ataları olduğuna inanılır ve bu kaçan çocuklar Kawa adlı demirci tarafından gizlice eğitilerek bir ordu haline getirilirler. Böylece Kawa’nın liderliğindeki bu ordu bir 20 Mart günü zalim kralın sarayına yürüyüşe geçer ve Kawa kralı çekiç darbeleri ile öldürmeyi başarır. Kawa etraftaki tüm tepelerde ateşler yakar ve yanındakilerle birlikte bu zaferi kutlarlar. Böylece Kürt halkı zalim kraldan kurtulmuş olur ve ertesi gün ilkbahar gelmiş olur.

    2 kawa efsanesi vardır abartılmış olabilir bunun gayet normal olduğunu bilinz efsaneler destanlar abartılı olur genrelikle bu hiç birşey kanıtlamaz fakat ünemli bir detaydır
    bubilgileri vikipedia dan aldım

  • 13 Mart 2013 tarihinde seyyarbilgi tarafından

    söylenen zaten en açıklanılabilir seçenek olduğu yönündedir.Daha uygun kanıtları sunanınki ile değiştireceğimizi söyledik.İnsanlık dışı birşey anlatılmamıştır elimizdeki bilgilerin sentezi ile çıkan en makul sonuçtur

  • 13 Mart 2013 tarihinde Nezir tarafından

    yanlış anlamışsınız insanlık dışı lafını kemal doğanın
    dedikleri için kullandım

  • 14 Mart 2013 tarihinde Avsar tarafından

    acayip saçmalamışsın seyyah yahudilerin bi kısmının mezopotamyaya gelmiş olmaları kürtlerin yahudi olduğu anlamına gelmez ayrıca türklerin büyük bir kısmıda hristiyan ve yahudi dir.

  • 14 Mart 2013 tarihinde seyyarbilgi tarafından

    Bu gerçekten çok komikti :)

  • 20 Mart 2013 tarihinde dikkat kürt war tarafından

    ulan neden bahsedinyonluz olum 5000 yıllık kürd tarihini neyiniz güvenerek yayınlıyonuz olum örne bak
    kürtlerin anadolunun en eski halklarından biri olduğu yapılan genetik, etnografik, linguistik, etimolojik ve arkeolojik araştırmalarla gün ışına çıkmaktadır. dünyanın her köşesinde halklar yaşadı. ama mezopotamya nın, zagros’un ayrıcalığı var. yazının keşfedildiği yer burası. atın ilk ehlileştirildiği, ilk tekerleğin döndüğü, ilk aritmetik, tıp, ilk teleskopun yapıldığı, ilk destanın söylendiği, ilk şiirin yazıldığı, ticaret, dış ilişkiler, diplomasi, barış antlaşmaları, ilk türküler, ilk yontular, ilk tapınak, ilk mutfak, ilk şarabın keşfi ve ilk tiyatronun yaratıldığı insanlığa kucağını açmış bir yöre. işte bunların hepsinde kürt halkının alın teri vardır. mezopotamya bölgesini mezopotamya yapan dicle ve fırat nehir isimleride kürtlerden kaynaklanmaktadır. gördünmü faşit şerefsiz bizim kadar olsaydınız sağda solda dedikodumuzu yapmazdınız ayrıca
    kürt olunmaz yaşanır ayık ol

    düzcely serseri

  • 21 Mart 2013 tarihinde seyyarbilgi tarafından

    Keşke bu yazıyı sizin gibi zeka yoksunu insanlar okumasaydı…Yazdığınız şeyleri kimlerin gerçekleştirdiği aşikare.Neden saçmalamak yerine bilimin kabul ettiği bir kanıt koymayı denemiyorsunuz?

  • 22 Mart 2013 tarihinde ercan tarafından

    türkleri sevmeyen avrupalıların koruduğu kolladığı kürtler uyanmalıdır ki kürt-Türk kardeşliğinin bozulduğundan menfaat edeceklerdirki çaba sarf ediyorlar yoksa kürtleri sevdiklerinden değildir.(dünyanınn dört tarafında kollanacak o kadar millet varken neden kürtleri koruyorlar amaç belli türkleri yıpratmak!! müslümansak birlik olmalıyız)

  • 26 Mart 2013 tarihinde zakir tarafından

    kürt ırkı yer yüzünün en şerefli en dindar en iyi en cömert en namuslu ırkı dır

  • 29 Mart 2013 tarihinde malex tarafından

    Birader sen tarihte yahudi kurt demissinde yahudu turk hiristiyan tur ermeni turklerden hic bahsetmemissin.kaynak gir internetten musluman olmayan irk veya kisiler diye gorursun.arti is renkli goze gelince ataturk de renkli gozlu.kurtlerin mezapotamyaya goc etmedigini 5000 yil once orda dogmus oldugunu biliyorsundur.al sana belge yaz oraya 5000 yillik kurt tarihi carpitmadan aktar buraya.yahudi diyorsunya butun ulkeler yahudileri dislarken kimin filistine yerlestirdigini cok iyi biliyorsundur.anadolunun en eski uygarliginin kurtler oldugunu da biliyorsun.dedigim kaynaga bak ogrenirsin.ve belgelerin cogunu tc ni zamanla yok etmesi.doguda okul yapmamasi.bir planla kurtlerin gecmisini unutmasi dilini yasaklayarak turklesmesi icin yillarca caba harcamis eziyetler yapmistir.ama ne kadar caba harcamissada yine de basaramamistir.durmak yok yola devam.r.t.erdogan

  • 15 Nisan 2013 tarihinde goyathlay tarafından

    kürtlerin 5000 yıllık tarihi olduğu yalanını pkk uyduruyor.kürtler genetik olarak ermeni yahudi ve perslerle yakınlık gösterir.kürtler melez ırktır,bu sebepten.kürtçe de sayılar persçeden almıştır.bir dilin ayrı oldugunun ispatı sayılarının özgün olmasına bağlıdır.kürtçe türkçe,persçe,ermenice arapça dan kelimelerden müteşekkildir.islam alimleri kürtlerin göçebe iranlı olduklarını söylemiştir.5000 yıldır tarih sahnesinde olan bir milletin kendi sayıları kendi özgün dili ve milli tanınmışlığı olması gerekir.sümerlilerde kürt kelimesi geçmemektedir.en eski belgeklerde bile açık bir şekilde kürtlerden bahsedilmemektedir.kürtler yoldasn çıkmış,iiçlerinde türk kompleksi ve kini olan bir millete dönüşmüştür.kürtlerin türkleştirilmesi olayına klarşıyım.onları kendi halllerine bırakıp bizden saymamalıyız.çok nankör ve zalim olduklarını eskiden ateşe taptıklarını biliyoruz.t. c nin zaafiyete düşmesi sonucu ha bire azmaktadırlar ve dertleri barış da degildir.dilerim dogru yolu bulup sacma sapan ırkcılıklarından kurtulurlar.böyle giderse sonları ermenilerden daha kötü olacagını hissediyorum.zira türklerde nefret uyandırmışlardır.Allah ıslah etsin.

  • 27 Nisan 2013 tarihinde saffet tarafından

    arkadaşlar hangi ırktan olursak olalım hepbiz fakir vatandaşlar ezilip katldiliyoruz aklımızı kullanıp bu çıkarcı allah korkusu olmayan ister türk ister kürt ister dış güçlerin maşası olmayalım bir insanı öldüren bütün insanlığı öldürmüş sayılır hz.allah böyle buyuruyor saygılarımla .

  • 30 Nisan 2013 tarihinde Gursel tarafından

    Yillar unce Ben daha kucucuk cocuken dedem diyarbakirda ermeni yahudilerin toplu katletiklerini kendi agziyla soylemisti, Diyarbakir cungus ilcesine giderseniz ermenilerin katledildigi (dudan ) yani dipsiz kuyu, nerde deyin size gosterirler , buna dayanarak kurtlerin ermeni olmadigini belitmek istiyorum. Eger oyle birsey olsaydi dedem , dedelerinin insanlarini oldurmeye kalismazdi,Yilarca turkler kurtlerin cesaretinden yararlanip birsuru basariya imza atmislardir i ,AMA su donemde cesaret degilde bilgi, ve Zekanin basariya ulasacagini anladi kurtler gec olsada yavas yavas kulanmaya ve adapte olmaya calisiyorlar asla unutmayin bilgi zeka ve cesaretlerin birlesmis bir irktan korkun, ve siz basini kumun altina sokup hakaretler yagdiran irk biraz daha bekle.

  • 30 Nisan 2013 tarihinde seyyarbilgi tarafından

    Uzaydan görünebilecek derecede büyük ve çinin korkusunu gösterecek derecede cesur,Karadan Gemi yürütecek kadar ilme sahip, 1 e 3 lük bir savaşta galip gelebilecek kadar starateji uzmanı bir milletten bahsettiğinizi unutmayınız.Türk milletinin yaptığı işlerde osmanlı döneminde kürtlerinde emeği olabilir fakat okadar cesur bir millet olmuş olsaydı sözüm ona onbinlerce yıllık geçmişlerinde 1 ülke kurarlardı.O ahsettikleriniz bilim sanat olarak ülkemizde etkinlik yaparlarsa ne ala biz çekip gidin demiyoruz bu bilimsel bir antropoloji yazısı.Fakat eğeki bunu Vatanın bölünmesi için kullanacak olursa unutulmamalıdırki bu ülkenin silahlı kuvvetlerinde milyonlarca mermi var ve 1 tane 2 tane fazla veya eksik olmasının bir önemi yok umarım anlamışsınızdır ;)

  • 16 Mayıs 2013 tarihinde Şefik tarafından

    S.a Kardeş Valla Ben Kürt Olarak Dünyaya Geldim Benim Algıladığım bu yazıda Sen kürt ırkını Aşağılamak Ve Türk Irkınıda Yüceltmek adına yazmışsın kanısını taşıyorum. Benim Dinim islamsa Rabbim ALLAH C.C. Buyuruyor ki Tek üstünlük Takvadadır. Oda ALLAH katında’dır. Ehli iman olan Türk Te var Kürt’te Var Ehli Küfür olan Kürt De var Türk Te Var. Ehli iman olan TÜRK ‘te KArdeşimdir Kürt De KArdeşimdir. Ehli Küfür Olan Öz Fabrika Kardeşim olsa Gözünün yaşına bakmam Beni Bağlamaz Türk ‘ e olsa Beni bağlamaz. işiniz mi yok Arkadaş. Küfür Ehli Dünyayı Ele geçirmiş Her Yerde Müslümanlar Zulüm Altında Bunu düşünmüyorsunuz da Yok benim Atam söyleydi Senin Atan Boyleydi derdine düşmüşsünüz. ALLAH C.C. Öldüğünde Sana Türksün sen Geç sana hesap yok demeyecek Rahat ol. Dünyada ile ne yaptın diyecek sende o zaman dersin ALLAH ım Kürtlerin nerden geldiğini buldum. ! AMA Burda bir işe yaramıyor muş zamanımı heba etmişim… Dersin

  • 16 Mayıs 2013 tarihinde seyyarbilgi tarafından

    Antropoloji bir bilimdir.Kürt ırkının tarihini araştırmak ve bunu bilimsel belgeler ile yayınlamak Allah katında küfüremi giriyor acaba ? Bu yazı benim küfrümün kanıtı değildir fakat bu mesajınız sizin yobazlığınızın kanıtıdır. Antropoloji bir bilimdir.Allahın yer yüzüne indirdiği ilk emir OKU dur ve bunun gibi eğitim ve bilimle ilgili onlarca hadis ve ayet mevcuttur.Lütfen demagoji ye çevirmeyelim

  • 26 Mayıs 2013 tarihinde amr'ın torunları tarafından

    Yahudi sen ve senin gibi hayinlerdir, pis ırkçı. Onlarda sizin gibi ırkçılar. Yahudilerde en az senin kadar ırklarının üstün olduğunu düşünüyor ve de hiç bir ırkı kabul etmiyor. Sizlerde öylesiniz :) Bence sizin bir akrabalığınız var.. Bu da benim tezim . Hadi birazda bu benzerliği araştır kokmuş herif ! Eğer şerefliysen bunu da yayınlarsın ve cevap verirsin. Bizler Amr’ın torunlarıyız. Sahabelerin torunlarıyız. Selahattin Eyyubilerin nesilleriyiz. Biraz daha araştırırsan oğuz boyuna bile varırsın asalak. Bizler yahudileri hiç sevmeyiz.

  • 28 Mayıs 2013 tarihinde seyyarbilgi tarafından

    Belliki idrakta ciddi bir sorununuz var.Ben bilimsel kanıtlar dahilinde birşeyleri idda ediyorum.Cahil bir insanın saçmalıkları değildir yani :) . daha kaliteli bir kanıt bulursanız tabiki onuda yayınlarız.

  • 29 Mayıs 2013 tarihinde Enes tarafından

    Türklerin bugüne dek hiç dostu olmadaki. Bize ilk kurşunu kürtler sıktı. biz şimdi kürtlerle dost mu olalım. Bizim araplarla hiç bir düşmanlığımız yokken onlara bize karşı çanakkalede savaştılar. Ayrıca çanakkalede ölen ingiliz askerlerinin %90’ı arapdır kesin. %10’u ise emri veren ingiliz komutanları.

  • 17 Temmuz 2013 tarihinde yavuz şahin tarafından

    Hadilen yavşak herif kurtlerin soyu sopu herseyı belı senın gıbı yavsaklara kalırsa ırkçı faşist kurt duşmanı senınle konosalımmı yuzyuze bakalım ne kadar delıkanlı bır yavşaksın

  • 19 Temmuz 2013 tarihinde seyyarbilgi tarafından

    Ben delikanlı bir milletim.Kahbelikle asker kendi halkının çocukları öldüren sizlersiniz.”Girme cahille münakaşaya ya sinirini hoplatır tavana yada yazık olur adabına”
    Medeni isanlar gibi konuşan kürt arkadaşlarımı tenzih ederek konuşuyorum. Saça göre tarak temel prensibimdir yavuz ;)

  • 23 Temmuz 2013 tarihinde lalo tarafından

    yalan atıyorsunuz,

  • 26 Temmuz 2013 tarihinde seyyarbilgi tarafından

    evet huyum kurusun yalanı atmaya bayılıyorum :)

  • 30 Temmuz 2013 tarihinde Enes tarafından

    Ayrıca kürtçe farsçanın lehçesidir. Dillerinde çok fazla ermenice farsça arapça ve eski türkçeden kelime bulunmaktadır.

  • 13 Ağustos 2013 tarihinde zeynep tarafından

    kürt türk alevi laz çerkez hristiyan yahudi hepimizi yaradan ALLAH’dır kimse kimseden üstün değildir hepimiz ALLAH’IN YARATTIĞI VARLIĞIZ HERŞEYİN ÜSTÜ ALLAH’DIR.

  • 13 Ağustos 2013 tarihinde seyyarbilgi tarafından

    hiç kimse bir üstünlükten bahsetmedi neden aldınız bilemiyorum açıkcası.Nede olsa yarası olan gocunur :)

  • 27 Eylül 2013 tarihinde Cemo tarafından

    Çok fazla Türk tarih kitapları okumuşun be gardaş unutma Türk tarih kitaplarında kızılderililer bile Türktür hatta dünyadaki bir çok ırk türklerden gelmedir demi :D komedisiniz olum. Sizler yokken bir kürtler anadoludaydık malazgirt savaşında alp arslana yardım eden ve anadolu kapılarını açmasına yardım eden kürtlerdir. Sonra ne oldu satışa getirdiniz kürtleri hiç düşündün mü bir laz bir bosnak bir abaza bir çerkez neden tarihlerinde isyan yokta kürtlerde vardır? Bu nedenden dolayı insan bi düşünür ulan neden hep kürtler isyan ediyor neden hep kürt kürt deniliyor hiç mi aklın basmıyor bi arastır güzelce yoksa bir sorun yok kürtler yok sayıldı kürt bilmem kart kurttan cıkma bir kelimedir falan filan dolu boş ve gereksiz bilgileri aşıladılar siz Türklere ki nedense bir oğuz bir türkmen değilde hep göcmenler ırkcılık yapıyor size giren cıkan ne anlamış değilim eğer biri eleştiri yapacaksa oğuz , türkmen ırkına sahip gercek Türkler yapsın sonradan türkler yapmasın. Caban el kürdi, Hz. peygamber zamanında Müslüman olan ilk Kürtlerdendir. Yani şuan sen müslümansan biz kürtlerin sayesinde müslümanlığı seçmişindir

  • 05 Ekim 2013 tarihinde Anzaar (Yazar) tarafından

    Sevgili cemo köpek dahi yediği kaba pislemez siz sürekli isyan çıkartıyorsanız kendi değerinizi biraz sorgulayın bence.Anadolunun kapısını açmaya yardım eden ırk ise dünya tarihinde ermeniler yani erivanlılar olarak geçmektedir.Aslında söylediklerimi doğruladığının umarım farkındasındır.Neden demagoji yapmak yerine obrejktif kaynaklarla tezini desteklemiyorsun.

  • 03 Aralık 2013 tarihinde TIKKO tarafından

    türk irki diye 1 sey yoktur türklerin nerden geldigi belirsit türk milleti vardir o kadar ama kürtlerin irki vardir cemo arkadas dogru söylüyor sizin simdi yasadiginiz o topraklarda önce kürtler vardi suan kürtlerin sayisi 80 milyonu geciyor :) kürdistanda kuruluyor ve türkler kürdistanda calisacak :)

  • 31 Aralık 2013 tarihinde Anzaar (Yazar) tarafından

    Kemik yağmadığına göre bunu biraz daha beklemek gerekiyor :)

  • 17 Ocak 2014 tarihinde hejar aslan tarafından

    Kürtleri çok yanlış araştırmıssin bay yazan

  • 22 Nisan 2014 tarihinde civan bozova tarafından

    kesinlikle türk milliyetçiliği dolu bir araştırma. araştırmacı dediğin tarafsız olur. bence biraz sümerogların araştırmalarını okumalısın kendini araştırmacı zanneden zat….

  • 25 Nisan 2014 tarihinde aaaaa tarafından

    arkadaşım senin tarihi bilgin çok yanlış ewey babil hükümdarı
    kudüsü işgal edip süleyman tapınağını yıkmıştır yahudileride sürgüne yollamış tırki 12 kavimden 10 kayıptır bu demek değildirki kürtler yahudidirr size kalsa kürtler türktür biraz doğruluğa davet ediyorum burda bi iki isim yazıpta kürtler yahudidir diyemezsin ewet barzaninin kökü yahudi olabilir kürtlerle ilgili birşey bilmiyorsun kürtlerin parçalarını halk müzüğini türkçeye çevirip bizimdir diyorsunuz ferhatla şrşnin orjinali hüzrevle şirindir leylayla mecnunu yazmışdır kürtdür ama nedense sizler tarafından ya türk oluyor yada kendisi hakkında pek bilgi yok deniyor ve niceleri herzaman kürtlere bir iftira yada bir kötüleme oluyorr biraz halide edip adı var ıı bi araştır türçü ve türk milliyetçisi bir insan nasıl olurda amerikan mandacılığını savunur herzaman kardeşlik ve dostluk ii dir kenetlenmek gerekir hep beraber olmak gerekir yazdıkların doğru değildir birşey doğru oda barzani ailesi yahudi asıllı olabilir ben onu birkaç kaynaktada görmüştümm

  • 25 Nisan 2014 tarihinde aaaaa tarafından

    nizami gencevi yamıştır hüsrevle şirin leyla mecnunu

  • 30 Nisan 2014 tarihinde Anzaar (Yazar) tarafından

    Leyla ile mecnunu yazan kişi fuzulidir fuzuliyi araştırabilirsiniz.Ben demiyorum ki tüm Türkler iyidir veya tüm Kürtler kötüdür.Ben burada antropolojik bir teori sunuyorum.Bunun dayanağı olan bir çok örneğim ise mevcuttur.Aksini iddaa eden 1 tane dahi delil mevcut değildir.

  • 07 Mayıs 2014 tarihinde zeki baran tarafından

    Sadece gülüyorum size.Bir yusuf hallaçoğlu daha yetişiyor :))

  • 22 Mayıs 2014 tarihinde Tt T tarafından

    Siz yuhidimisiniz büyük israil projisi gibi geliyor bana

  • 22 Mayıs 2014 tarihinde Tt T tarafından

    Birazda türk tarihinden bahsedin insanlığa nelerbahşetmiş görelim veya ırk mı diyelim

  • 06 Haziran 2014 tarihinde gever tarafından

    kürt=kurd=kahraman güçlü eski farsçada bulabilirsiniz…med bir kürt konfederasyonudur perslerde içine daha sonra dahil olmuştur med ismi de mazda(mada) dan gelir yani kürt zerdüştün dini olan zerdüştlükte mazda ilahtır kürtler op zamn bu dine mensup olduklarından dolayı kendileri mazdaki madi madiayi demişlerdir…bu tarihi bir gerçektir..kürtler aryen(avesta da da bu tanım mevcüttür) milletinin bir koludur..bu tanım eski zend avestada kürt ve persleri tanımklamak için kulanılmıştır aryen=kürt+pers

  • 19 Haziran 2014 tarihinde leo tarafından

    sayin arastirmaci sana kisa ve gercek bir hikaye anlatacagim . istanbulda bir unv site arkeoloji bolumunde mitolji diye bir ders vardir derste genelde yunan mezopatamya ve misir mitleri anlatilir dersin nedeni ornegin zeus ve cocuklari ve olaylari buldugun bir heykelcigin yorumunda sana yardimci olmaktir hic unutmam hoca zeusu anlatirken senin gibi kafatasi boluculugu yapan bir zat hocam zeusun turk oldugu soyleniyor diye ciddi ciddi bir soru sormustu

  • 05 Ağustos 2014 tarihinde rotinda tarafından

    sana yazar demek biraz yanlış olur çünkü yazarlar ilkeli olur sende biraz ilke olsaydı tarafsz olurdun faşist ırkçı yazılarla bir doğrunun üstünü kapatmaya çalışamazsınız senin atan bile kalkıp kürt ve kürdistan konuşuyorsa demek oluyorki sen atasızsın …merak ediyurm hangi çinssin sen onu tarafsız anlat görelim sizin belgeleriniz ve tarihiniz yalanlardan tekerürdür

  • 27 Ağustos 2014 tarihinde Mallaraa tarafından

    03 Şubat 2013 tarihinde kemal doğan tarafından faşizan yorumu yayınlıyorsunuzda başkalarının kini küfürlü bulup siliyorsunuz … Kaynaklarında senin gibi gereksizmiş araştırdım

  • 28 Ağustos 2014 tarihinde Anzaar (Yazar) tarafından

    zeka seviyenizin hala yetersiz olduğu düşüncesindeyim.Daha kesin ve net kaynaklar iletmeniz durumunda değiştireceğileceğini 2 yıl önce söyledik.Ama hala yalan demekle yetiniyorsunuz.O halde kanıtlayın ?

  • 05 Eylül 2014 tarihinde Kemalcan Yüce tarafından

    Baştan aşağı yalan çünkü asıl kürtler irandan Gelmedir. Ve bütün kürtler 2 ana dalda toplanır Zilan ve milan dan gelmedir ve bu iki kardeş kürtleri olusturur. şuan dünyadaki herkesin bilidği gibi en büyük aşiret CELALi’dir. Kürtlerin aslı mezapotamya yanı ırak ve iran çevresinden gelmektedir. Gelmelerının sebebıde Ağrı dağı isyanından dolayı kaçmalarıdır. Örneğin şuan Kars’ın, Iğdır’ın ve Ağrı’nın en büyük aşrieti Cinikan aşiretidir ve Celaliye bağlıdır.

  • 06 Eylül 2014 tarihinde Anzaar (Yazar) tarafından

    Çok güzel fakat bu bilgilere ait kaynakçanız var mı acaba ?

  • 29 Ekim 2014 tarihinde serkan ateş tarafından

    Kürtlerin nerden geldiğini bilmem ama keşke hiç gelmeselermiş.

  • 04 Kasım 2014 tarihinde seyyar kafa tarafından

    seyyar kafa kardeşim sen daha işin başında boka sardın mevzuyu lanetlenmiş ırk ne lan senin bir defa olaya kendi açından baktığın bu kelimeyle netlik kazandı neyin havasını atıyorsun az üsluplu konuşun la bu kendini bilmezliktir böyle az saygınız olsun insanlara bunu gören bir kürt senin bu boktan beynini adamdan sayar mı?

  • 04 Kasım 2014 tarihinde sumeyra tarhan tarafından

    Hahhaahhaaaaaaa kurtleri nasıl lekeleyeceginizi sasirdiniz herhalde milletin kafalarini bulandirmayiniz kimligi belli olmayan yazar

  • 05 Kasım 2014 tarihinde Anzaar (Yazar) tarafından

    Doğru söylüyorsunuz bayan tarih kurumu :) bunlar yalan demekten başka bir şey diyememek yerine doğruları kabullenmek size daha fazla şey kadar :)

  • 06 Kasım 2014 tarihinde yusuf kara tarafından

    araplardan sonra ıslamıyetı ve muslumanlıgı kabul eden kurtlerdır arastırn bulursunuz sızn o yalnlarınıza komestekı tavuk bıle güler geçer sen ıslamıyetten once arap yarım adasında kalmış cahıl sen bu kurtlerı cahılmı sandın allahın ıznıyle yeryüzü tukr musluman kardeslerım kurt musluman kardeslerım ve butn dünya muslamnları sayesınde allhın dın olan islamıyet yeryuzule hasır nesır olacktır sız kuıranı ters okuyan gafıller sız yer yuznde ebedı yasmaıycaksınz gotunzu gorcez obur dünya cehenemın o kör atesınde cayır cayır yancaksınız sen gotun yırtsanda yer yüzünde en cok 80 yl yasarsn sonrası neresı ey mahluk sızın bu oyunlarına kanacağımız zannetınz sızn azabınız cok buyuk bn ırkım ınkar etmem kımsede ınkar etmesın bn kurdum allh bnı kurt olarak yarattı ama muslumanım benım dın kardeslerım gerek turk olsun gerek arap olsun yeterkı allh yolunda islamıyet uğrunda hak ıcn adalet ıcn canımz malımız kurban olsun yeterkı gerçek muslumanlık olsun sahte koıpekler ısraıl abd ab usaklrı gun gelrı kaçacak delık bulamsınz sıze ancak cehennem kuyuları yaksır ey gerı zekalı aptal en buyuk yahudu ve ermenı ıstanbulda yasıyo sana otarıhı öğreten yahıdı pıclerı sıznle mücadele edeck günler gelecek elbet sızn sonnuz hüsrandır yasayack muslumnlık ıslamıyet az kaldı kurban olduğum mehdıye sız ozamn ne yapacksınz

  • 06 Kasım 2014 tarihinde Anzaar (Yazar) tarafından

    Nerenizle okudunuz acaba yazıyı ? Kuran da da söylendiği üzere peygamberlerin bulunduğu Yahudilerin olduğu coğrafyada göçmen olan tek millet Kürtlerdir. Gen uyumu gelenek ve kültürel incelemelerde çok büyük bir uyum var. O kadar dindarsanız yahudi kanı taşımanın sizin için bir problem teşkil etmemesi gerekiyor.Sonuçta onları da Allah yarattı komik olmayın lütfen.

  • Yorum Yaz
    Ad Soyad :
    E-mail :
    Yorum :

    Kategori : Ansiklopedi - Etiketler :, , , , , , , , , , , , , , , - Tarih : 15 Ağustos 2012